+Follow | Dashboard
//Pretty-Licious

heart to heart w you
Thursday, October 27, 2011
assalamualaikum 

i don't know what i feel right now . i always catch my tear drops . tak tahu lah apa yang ada dalam fikiran sebenarnya . i was very tired with all the drama that occurred . i enjoyed every happiness certainly there are people who don't want me to feel the happiness . i'm too weak . and i'm too young to face this situation . i really satisfied with all of this . 

ya Allah , i don't know why she should appear in our relations and destroy all this happiness . and why kaum adam yang sudah bersama dengan ku setahun lebih ini mudah berpaling hati sejak kebelakangan ini ? ya Allah , hamba pasti dan sangat yakin engkau selalu ada . dan selalu mendengar . hanya Engkau yang boleh menenangkan setiap getaran resah di hati ini . dan hanya Engkau yang boleh menentukan segala-galanya . 

terima kasih ya Allah kerana Engkau telah memberikan hamba kekuatan tembok kesabaran yang sangat kukuh untuk mempertahankan apa yang sepatutnya hamba pertahankan dari seorang kaum adam-Mu . sesungguhnya hanya dengan berserah segala-galannya kepada-Mu dan sentiasa berada di jalan-Mu pasti hati ini kembali tenang dan boleh memikirkan jalan yang terbaik untuk hamba jalani .

ya Allah , lindungi hamba dari segala dosa yang telah hamba lakukan dan tidak hamba lakukan . lindungi hamba dari segala dosa yang telah hamba ketahui dan tidak hamba ketahui . sesungguhnya bisikan syaitan sangat halus dan dengan bisikan itu lah hamba lalai akan segala-galanya . hamba marah , hamba menyindir dan segala-gala adalah bisikan syaitan yang sangat halus . subahanallah . 

di sini semuanya menjadi saksi betapa lemahnya hamba saat ini dengan segala yang terjadi . 

sue , relakan lah semuanya . biar lah dia nak cakap apa pun . kau lebih lama kenal addie berbanding dia . kau tahu macamana sebenarnya perangai addie berbanding yang lain . kau tahu semuanya yang terjadi dan kau tahu apa jalan yang boleh memulihkan semuanya tapi apa daya kau ? pastinya kau budak mentah di pandang kolot dan masih mentah kan ? takpelah , jangan putus asa untuk terus berdoa dan terus berdoa . mereka semua tak tahu apa yang terjadi dan mereka takkan pernah faham apa yang terjadi . 

mereka cakap apa yang mereka pandang , mereka tulis apa yang mereka rasa benda tu terlalu hina dan tak pernah fikir maksud yang tersirat sehingga mereka tidak pernah tahu perasaan siapa yang lebih terseksa . kau terlalu muda sue untuk semua nie , sampai ada yang cakap kau budak mentah . biarkan mereka pandang semua usaha mu dari sudut yang buruk kerana mereka bercakap bukan pakai hati . kau memang tak pernah membelakangkan keluarga dan juga kawan . kau tak pernah lupa tanggungjawab kau sebagai seorang umat islam . sesungguhnya mereka tidak pernah tahu kenapa kau betul-betul pertahankan hubungan kau dengan addie kan sue :') biarlah mereka cakap kau perempuan lemah , perempuan apa pun . sebab hanya kau dengan addie yang tahu segala-galanya . 

cakap lah aku apa pun , sebarkan semuanya . kau tak pernah tahu kenapa aku pertahankan addie . kau takkan pernah tahu kenapa addie selalu datang dan pergi dalam hidup aku . Allah saksinya , aku dan addie yang menjadi para pelakunya . sesungguhnya aku tak pernah lupa dengan keluarga aku yang selama ini memberi dorongan kat aku . and aku tak pernah lupa tanggungjawab aku sebagai seorang islam . kau cakap dari sudut keburukan sebenarnya , bukan dari kebaikan . sebelum ni aku hormat kau sebagai wanita bertudung . tetapi bila kau ungkap kan perasaan kau dan membabit kan keluarga aku dan islamku . aku pandang kau sama seperti manusia yang baru tahu mengenal erti kebaikan . aku tak lagi melebel apa-apa gelaran lepas aku memaafkan kau dan kau memaafkan aku . kau pandang aku budak yang kurang tahu erti kehidupan ? sesungguhnya aku sudah lama belajar dari cara keluarga aku yang bukan berketurunan Malaysia sepenuhnya . kau boleh teruskan pandang aku hina dengan cara kau . aku tak kesah walau sekelumit kuman pun . sebab aku tahu apa aku buad . memang aku baru belajar untuk menutup aurat aku sepenuhnya . tapi tak bermakna aku boleh dipandang remeh . aku tak banyak musuh tapi ramai yang tak senang dengan kebahagiaan aku dengan addie . maaf aku takada rasa hormat kat kau yang pada mulanya aku sangat menghormati mu sebagai kakak ku dan senior dalam kehidupan . tapi gaya kau sama macam aku yang juga baru mula memahami isi alam semesta kepunyaan Allah S.W.T nie . 

boleh tinggalkan pesanan kalau aku tersalah . aku cakap apa yang aku patut cakap . dan patut aku pertahankan . maaf , kau tak layak bercakap dengan aku macam tu . aku bukan budak bodoh tak tahu apa-apa lagi . take a note dear stranger . assalamualaikum .

<< Older | Newer >>

Bonjour Fellas *_*




Bonjour fellas! Welcome to my Entries..Thanks for visited..Know all about About..nice to meet you. I love my Friends and my family..


Talking Talking *_*




Credits Section *_*

Skins : Aina Syaza
Helped Moha
Image : We Heart it
Best view : Google Chrome


Copyright 2012. All right reserved by SUESMSL. Power by Blogger