+Follow | Dashboard
//Pretty-Licious

everything
Sunday, May 13, 2012
ASSALAMUALAIKUM


everything i do, i want be a best. everything i want, i must get it. everything i wish, i hope Allah hear my wish. everything i do love, i love it so much. and everything will make me down, i try to wake up and move on. please, respect the way i am...

bila semua senang. bila semua bahagia. aku kat sini terkapai cari kebahagian aku. bila semua sedih. bila semua merana. aku bahagia tapi aku tak mampu bahagia bila orang sekeliling aku bahagia. rasa kebelakangan ni aku jadi hilang semua semangat aku. kadang aku rasa mampu lagi ke aku untuk terus bertahan dan kenapa aku mudah sangat mengalah dengan perasaan. tak layak ke aku untuk bahagia macam dulu? tak layak ke aku untuk disayangi mcm dulu-dulu? teruk sangat ke perangai aku sampai kadang suka buad orang menyampah dengan aku, benci dengan perangai aku dan yang pasti buad orang marah sebab aku..

aku mengaku, aku cemburu dengan semua yang bahagia. aku setiap hari menangis atas sejadah sebab aku benci dengan diri sendiri sebab mencemburui orang yang bahagia. aku tahu tu dosa. aku menangis dalam doa sebab aku lah manusia paling bodoh sebab tak menghargai bahagia yang aku dapat. aku menikmati tapi aku tak bersyukur. aku lalai dan aku sia-sia kan kebahagian tu. Allah tarik bahagia aku bila aku mula merasakan bahagia tu datang. tapi dengan sekelip mata.... bahagia tu dah takada...

dan bila aku menyatakan hasrat hati, kata hati dan luahan hati. mesti dan pasti aku yang kena balik. jujur, aku benci dalam keadaan dipersalahkan. salah ke aku luahkan apa yang aku rasa? salah ke aku kalau ckp apa yang aku tak puas hati? salah ke aku? kenapa selalu aku yang harus mengalah dan kena mengalah? dan kenapa semua ujian datang dengan serentak... aku tahu Allah merancang semua ni atas kemampuan aku. jadi aku tahu aku mampu hadapi semua ujian ini...

tapi sekarang? aku rasa kehilangan separuh nyawa aku hilang, separuh hati aku hancur.. semua semangat aku yang dulunya dialah pembangun semangat aku hilang perlahan-lahan... rasa bila semuanya pergi, kaki ni mengigil dan tak mampu untuk berdiri lagi.. aku tak nak jatuh terduduk macam dulu lagi.. tapi hati ni taknak mengalah dan terus nak tetap bertahan, berharap walaupun tahu yang aku dah tak mampu sbenarnya untuk hadapi semua..... aku gagal untuk membahagiakan hati semua orang... aku pengecut!

biar semua orang tahu termasuk orang yang bencikan aku tengok keadaan aku sekarang. puaskan hati kau semua dengan keadaan aku sekarang....

aku benci dengan keadaan yang macamni... aku benci bila tak dihargai dan dilupakan.. macamni ke caranya untuk menunjukkan kasih sayang? macamni ke caranya menghargai pengorbanan seseorang? aku perlukan jawapan dari semua soalan yang ada dalam hati ni. ya Allah, bantu aku. lindungi hatiku. tuntunlah hatiku. rahmati aku. kuatkan lah benteng hatiku dan pegang aku di jalanMu, ya Allah......... ya Rabb.. Amin....









Lots Of Love
SueSmsl


<< Older | Newer >>

Bonjour Fellas *_*




Bonjour fellas! Welcome to my Entries..Thanks for visited..Know all about About..nice to meet you. I love my Friends and my family..


Talking Talking *_*




Credits Section *_*

Skins : Aina Syaza
Helped Moha
Image : We Heart it
Best view : Google Chrome


Copyright 2012. All right reserved by SUESMSL. Power by Blogger