+Follow | Dashboard
//Pretty-Licious

Ramadhan
Wednesday, July 25, 2012
ASSALAMUALAIKUM


nahhh! hi assalamualaikum bloggers ;) how's life? fine? Alhamdulillah, amin. so me tahu lambat dah sebenarnya nak ucap selamat menyambut bulan ramadhan. but who care? hahaha. nak buat jugak entry pasal Ramadhan ni. sebab? ni bulan yang buat sebahagian umat islam tak sabar dan gembira nak sambut. eh? sebahagian je? mana yang lain? yang lain tu dia akan kata "biasa je bulan puasa ni. macam bulan2 yang lainnya" well, orang yang cakap mcmni ada lah umat yang tktahu menghargai bulan Ramadhan. boleh bayangkan perasaan Rasulullah bila dgr umat baginda ckp mcm tu? MasyaaAllah. 

nampak ustazah suriyati dah keluar? hengko jangan maing maing dgn suriyati sekarang. suka cakap panjang berjela-jela mengalahkan orang perpidato. selagi si sue ni mampu bercakap dan merepek selagi tu lah dia tak akan berhenti.. sama lah mcm apa yang dia tengah buat sekarang ni. merepek. eh? okay. hahaha

dalam bulan Ramadhan ni lah kita cuba cari sebanyak mungkin pahala. di minggu pertama bulan puasa, kita cari rahmat Allah. dekatkan diri dengan Allah. rajinkan diri kunjung rumah Allah. di minggu kedua, kita cari kemaafan daripada Allah SWT. bila kita dah dapat rahmat Allah, kemaafan dari Allah maka dalam minggu ketiga kita cari pembebasan dari Allah. bebas apa? bebas dari segala dosa agar nanti waktu raya kita lahir seperti bayi yang tak mempunyai dosa. subahanallah.. sayangnya Allah dengan kita. bagi kita peluang. 

cuma satu bulan dari 12bulan. kita didik diri kita di bulan ramadhan. sucikan hati lepas 11bulan syaitan mendidik kita agar jauh terpesong dari jalan Allah. astagfirullah. jadi kawan, jangan sesekali mengeluh dan mohon bulan yang penuh keberkatan ni berlalu cepat. belajarlah menghargai. 

kurangkan masa dengan kekasih hati. luangkan sebanyak mungkin dekatkan diri dengan kekasih kita yang abadi iaitu Allah SWT :) insyaAllah, Allah akan mendengar dan melihat perbuatan baik kita dan membalasnya dengan perkara yang baik. Amin 

Alhamdulillah, sepanjang 5 Ramadhan ni, terawih penuh tak tinggal siap dengan witir sekali :) insyaAllah sampai 30 Ramadhan kalau boleh nak habiskan separuh masa waktu malam dekat surau. 

so okay, cukup lah tu berpidato. maafkan saya kalau ada tersilap atau tertypo. emm tiba masanya nak buat ucapan dekat semua orang yang saya sayangi..


TO MY BELOVED FRIENDS :

Hi kawan :) Selamat Berpuasa ye. maafkan salah silap saya. tahu saya ni comel sangat sampai kadang selalu buat awak jealous dengan saya then sakit hati sebab awak tak boleh terima yang saya comel. hahaha. okay gurau. so guys, i really hope dapat buka puasa sama-sama even tho harapan saya dapat puasa ramai-ramai sangat tipis. yelah, tinggal pun dgn adik mak ayah je. klau buka puasa dgn kawan nanti siapa nak teman mak ayah adik kan? ye saya memang anak dan kakak yang baik. hehe. jadi gunakan lah masa yang ada dengan melakukan benda yang baik-baik okay kawan? insyaAllah, Allah akan bagi rahmat dekat kita. Amin. so puasa jangan tension-tension. make it easy and live for it. senyum jangan lupa ye. jaga lidah dan tebalkan kesabaran ;)



TO SAYANG :

Hi Sayang :) siapa? awak lah siapa lagi. so Selamat Berpuasa okay?tahun ni mesti lain gilakan untuk awak? puasa dekat tempat lain dan yang pasti bukan "rumah" awak. so enjoy your Ramadhan there. busy mcmana pun awak, jangan pernah letak alasan itu untuk tak solat terawih wlaupun cuma sunat and for me this Ramadhan sangat lain. because of what? awak takada kat rumah. dan kita takdapat OTP lepas sahur. buka puasa pun lain. biasa kita text kan? takpun call kejap-kejap. but now semuanya lain. awak pun makin lama makin busy. i'm okay, insyaAllah. then..... i hope everything gonna be okay like before. hanya Allah yang tahu mcmana besarnya rindu saya dekat awak. you know what, everyday saya ingat dekat awak. even saya tak msg awak apa lagi call awak. even awak selalu lupakan saya, selalu ignore saya. tapi saya takpernah lupa untuk pastikan awak dah bangun sahur. even cuma dapat text pendek. it's okay. so take care there baby. good luck whatever you do. so, okay then. i love you. assalamualaikum.




















Lots Of Love,
SueSmsl










<< Older | Newer >>

Bonjour Fellas *_*




Bonjour fellas! Welcome to my Entries..Thanks for visited..Know all about About..nice to meet you. I love my Friends and my family..


Talking Talking *_*




Credits Section *_*

Skins : Aina Syaza
Helped Moha
Image : We Heart it
Best view : Google Chrome


Copyright 2012. All right reserved by SUESMSL. Power by Blogger