+Follow | Dashboard
//Pretty-Licious

this life
Sunday, July 29, 2012
ASSALAMUALAIKUM


"Jodoh itu rahsia Allah"
sekuat mana kita setia, sehebat mana kita merancang, selama mana kita menunggu, sekeras mana kita bersabar, sejujur mana kita menerima kekasih kita.. jika Allah SWT tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita, kita tetap tidak akan bersama dengannya..


baca ayat dekat atas? ayat tulah yang selalu saya pakai bila hati tersakiti dan merindui ataupun menunggu hingga hampir hilang rasa sabar. kadang pernah terfikir "mungkin Allah tunjukkan yang aku bukan jodoh dgn dia" tp hati selalu keras untuk biarkan dia pergi. saya rasa makin lama saya serahkan semuanya pada Allah. saya malas penat nak layan perasaan. sebab skrg saya lebih suka diamkan diri. sebab bila saya menjawab, saya mengeluarkan ayat yang mmg org tu akan sakit hati gila. jadi lagi baik saya diam bila ada yang cuba bermain dgn kesabaran saya. yg pasti orang itu kekasih hati saya didunia. Addie Danial



maaflah, saya memang suka diam sampai buat awak rimas sbb rasa disia-siakan. tapi fikirlah kenapa saya diam. takkan saya nak diam kalau kita tengah diulit kebahagiaan kan? awak tahu, saya rindukan kita yang dulu. mula memang saya benci. saya benci dengan keadaan yang dah ubah segalanya. tapi ini lah hidup. kadang kita ada di atas. kadang kita ada di bawah.



sekarang saya lagi suka diam. saya lagi suka mengalah daripada berbalah. sebab saya dah penat. penat zahir dan batin. banyak masalah yang datang. banyak ujian yang datang satu persatu. takada siapa pun yang faham even kawan rapat sendiri. saya lagi suka pendam segala rasa dan mengadu pada Allah. 


tentang pandangan orang terhadap manusia mcm saya...


memang, saya memang tak baik. dulu saya free hair. saya sosial. tapi tak mustahilkan orang boleh berubah? this is reality. i should face it without fear. saya dah berubah bertudung dan saya lagi suka duduk rumah daripada keluar berjalan. bila saya kongsi ilmu agama, semua dok mengata. weh, kita dalam dunia ni kena terus berdakwah kalau rasa diri tu umat Nabi Muhammad SAW. kita belajar, kita kongsi.


saya tak faham dengan manusia sekarang. bila kita cakap pasal agama, dicakapnya kita berlagak baik berlagak alim. tapi bila kita cakap kasar, dicakapnya kita perangai mcm apa. jadi apa yang manusia nak sebenarnya? saya betul-betul tak faham. 


jangan jaga tepi kain orang selagi orang tu yang mintak tolong dengan kita. buat apa tabur fitnah? sedangkan kita tak tahu apa-apa. saya mengaku saya tak suka dengan orang yang dekat depan orang dia lain dekat belakang orang dia lain. saya dah jumpa banyak. ye, memang terdiri dari kawan2 saya. mereka tak tahu, tapi saya tahu dari. saya sendiri dah kena. tapi apa boleh buat kan? saya takada hak atau kuasa apa2 pun nak ubah melainkan diri kita sendiri. 


apa yang saya nak cakap, inilah kehidupan. selagi nyawa ada dalam badan, selagi itulah kita di uji denganNya untuk tahu sebesar mana iman kita padaNya. sekuat mana cinta kita padaNya. serahkan yang baik dan terbaik pada Allah. sebab Allah menyanyangi orang yang baik :) berbaik sangkalah pada Allah walaupun dugaan, ujian sangat hebat kita rasakan. percayalah, setiap derita akan dibalas dengan kebahagiaan asalkan kita tak pernah lupa pada Allah SWT :)

















Lots Of Love,
SueSmsl













<< Older | Newer >>

Bonjour Fellas *_*




Bonjour fellas! Welcome to my Entries..Thanks for visited..Know all about About..nice to meet you. I love my Friends and my family..


Talking Talking *_*




Credits Section *_*

Skins : Aina Syaza
Helped Moha
Image : We Heart it
Best view : Google Chrome


Copyright 2012. All right reserved by SUESMSL. Power by Blogger